고객의 브랜드 가치는 크레이피쉬의 가치입니다.
주식회사 크레이피쉬 브랜딩 그룹은 홍익대학교 전 총장님을 역임하고 한국을 대표하는 1세대 디자이너인 고 권명광 선생님에 의하여 1975년에 설립된 권명광 디자인 연구소 (비샌하우스)와 1983년 설립된 서울그라픽센터의 정신과 철학을 이어받아 2001년 법인으로 설립된 한국 굴지의 브랜드 전문회사입니다. 저희는 지난 49년간 "브랜드" 한 분야만을 고집하며 지금껏 한국의 수많은 기업, 공기업의 브랜딩 프로젝트를 성공적으로 수행해 왔습니다.
고도로 발달된 산업의 중심에 서 있는 기업에게 브랜드는 중요한 핵심역량이자 미래를 위한 위대한 자산입니다. 이러한 수행을 위해 (주)크레이피쉬는 "고객의 가치는 우리의 가치 (Client Value is Our Value!)"라는 기본철학을 기반으로 지금껏 존재해왔습니다.
한국 최초의 기업 CI 프로젝트인 쌍용그룹 CI, 한국적 디자인 요소를 가미한 대웅제약 CI, 한국 최초의 공기업 CI 프로젝트인 한국전력 CI, 100만 셀러를 초 단기간에 수립한 아모레퍼시픽의 려 브랜드 네이밍과 BI, 인천아시아게임의 마스코트까지 주식회사 크레이피쉬 브랜딩 그룹은 오직 고객의 가치에 대하여 고민하며 더 나은 가치있는 브랜드 명성의 향상을 위해 지금껏 노력해오고 있습니다.
Client Value is Our Value!
Crayfish Branding Group, Inc. is a leading Korean brand company established in 2001 following the spirit and philosophy of the Kwon Myung Kwang Design Lab.(Vision House) and Seoul Graphic Center, founded in 1975 by the Kwon Myung Kwang, a first-generation designer who served as the former president of Hongik University. For the past 49 years, we have successfully carried out branding projects for many Korean companies and public corporations, insisting on only one area of "brand."
For companies at the center of a highly developed industry, brands are an important core competency and a great asset for the future. To accomplish this, Crayfishih Branding Group Inc. has been based on the underlying philosophy of "Client Value is Our Value!"
From Ssangyong Group CI-Korea's first CI project, Daewoong Pharmaceutical CI with Korean design elements, KEPCO CI, Amorepacific's Ryeo Branding and BI, and Incheon Asian Games mascot, Crayfish Branding Group has been striving to improve its brand reputation.
대표이사 l CEO
권 혁 준 l Daniel Kwon